Rezervări directe = Website adecvat + Tehologia potrivită + Online Marketing - Trust Booking - Cheia este la tine
318
post-template-default,single,single-post,postid-318,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-14.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

Rezervări directe = Website adecvat + Tehologia potrivită + Online Marketing

Rezervări directe = Website adecvat + Tehologia potrivită + Online Marketing

Trăim într-o epocă a inovărilor! Fiecare dintre noi ar trebui să fie conștient de faptul că, în majoritatea cazurilor, clienții noștri caută informații despre hotelul nostru, își programează vacanța și completează o rezervare, utilizând internetul. În consecință, credem că dacă hotelul nostru nu este vizibil în mediul online, practic acesta nu există.

Totuși, este suficient doar să adaug hotelul meu pe un portal de rezervări pentru a fi cât mai vizibil?

În anumite situații, chiar poate fi o strategie de succes, dar, in peste 90% din cazuri, este pur si simplu neprofitabil. De fapt, multi manageri de hoteluri știu că rezervările prin intermediari reduc profitul hotelului, având în vedere valoarea comisioanelor și a discount-urilor adiționale aferente participarii la programele de fidelizare ale clienților acestora, motiv pentru care au încercat să dezvolteze o strategie de vânzări directe pentru a atrage clientul către propriul canal de vânzari.
În urmatoarele trei articole ne vom exprima opinia față de ceea ce este prioritar pentru a dezvolta o strategie de atragere a rezervărilor directe cât mai efictientă.

Website-ul hotelului – indispensabil

Clienții noștri vizitează în medie 8 portale și aproximativ 30 de pagini ale hotelurilor înainte de a finaliza o rezervare, deci șansele ca clientul să viziteze websitul nostru sunt foarte mari.
Astfel, un website modern și bine structurat este cheia succesului strategiei noastre de vanzari directe și cel mai important factor care influențează decizia clientului de a rezerva în hotelul nostru.
În practică, website-ul nostru este primul punct de contact cu clientul și, cum prima impresie contează cel mai mult, șansele ca clientul nostru să finalizeze o rezervare cresc exponențial.
Prima întrebare pe care ar trebui sa ne-o punem este: Website-ul meu scoate în evidență identitatea și punctele forte ale hotelului?

Elementele cheie ale unui website bine optimizat sunt:

a) Grafică, fotografii și conținut video

Statisticile, referitoare la comportamentul unui potențial client pe portalele de rezervari, transmit un mesaj foarte important: galeria foto este secțiunea cea mai vizitată, 90% dintre click-urile utilizatorilor fiind înregistrate în contul acesteia.
Fotografiile trebuie să scoată în evidență identitatea hotelului, serviciile oferite, atracțiile speciale, în general, orice ține de caracterul hotelului nostru, pentru a trasmite clientului un mesaj vizual plăcut și armonios structurat. Dacă nu sunteţi expert în fotografie este recomandat să nu improvizați „din ochi” şi să lăsaţi un profesionist să se ocupe de sesiunea fotografică.
La ultima conferinţă DMAI (Destination Marketing Association International) experţii în marketing au atras atenţia asupra unui alt aspect important în ceea ce priveşte comportamentul clientului: în 2020, 75-80% din traficul online va fi generat de distribuirea (share) coţinuturilor video.
Nu întâmplator, YouTube a devenit al doilea motor de căutari la nivel mondial. Un material video despre hotelul nostru este o excelentă metodă prin care putem povesti clientului, în doar un minut, cum va fi sejurul său în hotelul nostru. O strategie ușor de implementat, foarte eficientă, cu o investiție inițială redusă.

b) Conținut scurt și dinamic

Clientul intră pe website-ul hotelului nostru pentru a căuta informații suplimentare, indisponibile pe OTA’s, motoare meta search sau alte website-uri ale intermediarilor, dar nu trebuie nici măcar să ne imaginăm că va ramâne 15 minute pentru a citi toată istoria hotelului nostru sau descrieri având 23-30 de rânduri despre locul minunat în care va urma să-l cazăm. Conținutul scris al website-ului trebuie să fie scurt, concentrat și atragător, pur si simplu o degustare a ospitalității noastre, completată cu mici „îmbucături” din facilităţile şi serviciile oferite, descrierea camerelor, oferte specilale etc. Pentru că pricipalul scop al websitului nostru este să-l convingem pe client să finalizaze o rezervare directă, este important să-i urmarim parcursul pozitionând corect butonul link către motorul de rezervari (call to action). Alt aspect foarte important, mai ales in sesiunea dedicată ofertelor, este să actualizam conținutul în mod regulat si dinamic. Clienții își doresc să aibă informații proaspete despre ofertele hotelului, atracțiile din zonă (de multe ori acestea se modifică în funcție de sezon), meniul restaurantului și serviciile pe care le oferim.

c) Mobile friendly și rapid

În jur de 27% din căutările online din sectorul turismului sunt realizate prin smartphone. Dacă website-ul nostru nu este mobile friendly, în practică, aproape o treime din potențialii clienți vor abandona după doar cateva secunde. Procentul de abandon al website-ului crește chiar dacă acesta este mobile friendly, dar paginile se încarcă foarte lent. Statisticile Google afirmă că riscul de abadon al unei pagini crește cu 25% pentru fiecare 4 secunde de întârziere și cu 50% pentru fiecare 10 secunde de întarziere în înărcarea paginii. Bineînțeles, viteza de deschidere a unei pagini depinde și de browser-ul clientului, dar acest aspect este mai puțin important decât o pagină care se încarcă lent. Pentru a accelera viteza de răspuns a website-ului nostru este foarte important ca tot conținutul grafic (video și foto) să fie optimizat pentru fiecare tip de dispositiv și să folosim imagini „JPEG progressive”, care permit vizualizarea pozelor înainte de a le descărca. Pentru a testa viteza de încărcare a website-ului va recomandăm să folosiți aplicatia Google-PageSpeed Insight.

Website-ul hotelului nostru este cel mai important instrument prin care ne prezentăm în WWW, propagandistul responsabil cu imaginea noastră în internet, magazinul nostru online, iar de calitatea experienţei clientului va depide şi decizia acestuia de a finaliza o rezervare directă la hotelul nostru. Un website de bună calitate este primul pas în dezvoltarea unui strategii de vânzari directe. Totuşi, acesta trebuie susţinut si de tehnologia potrivită, astfel încât traficul generat să se trasforme în clienţi cerţi. Altfel, va fi doar o vitrină frumoasă, a unui magazin fără casier, unde poţi admira marfa, dar nu poți să cumperi ce-ți dorești.

Informații despre motorul de rezervări („casierul” 24 din 24, 7 din 7) în post-ul următor.

Camere pline să aveţi!

Nici un comentariu

Postează un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.